Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Transformacje krajobrazu szkolnictwa wyższego – Viva Dydaktyka!

W terminie 16-18 czerwca 2024 r. odbyła się III Ogólnopolska Konferencja Dydaktyki Szkoły Wyższej pt. Transformacje krajobrazu szkolnictwa wyższego, zorganizowana przez Centrum Wsparcia Dydaktyki i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego, w której udział wzięli przedstawiciele Centrum Wsparcia Dydaktyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Wydarzenie zgromadziło ponad 150 uczestników z ponad 40 uczelni – zarówno badaczy, jak i pasjonatów dydaktyki.

Nieustanne zmiany, jakie zachodzą w środowisku szkolnictwa wyższego, stają się przyczyną dyskusji dotyczącej zagadnień transformacji na poziomie indywidualnym, instytucjonalnym, międzyorganizacyjnym oraz globalnym. Podczas konferencji szczególną uwagę zwracano na kwestie dotyczące dydaktyki szkoły wyższej z perspektywy uczestników i organizatorów procesów kształcenia. Podkreślano wciąż obecną dysproporcję w postrzeganiu różnych obszarów działalności akademickiej (naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej), wyzwania związane ze zwiększonym zróżnicowaniem studentów czy spadkiem zainteresowania drugim stopniem studiów.

Dzisiaj jest ten czas, kiedy powinniśmy wypracować model, według którego uniwersytety chcą iść dalej; w jaki sposób dydaktyka ma się stać nie tylko integralną, ale fundamentalną i wiodącą częścią naszej działalności; jak równoważyć działalność dydaktyczną względem działalności naukowej, organizacyjnej i wszystkich innych zadań, jakie przed uczelniami stoją – mówił Rektor Uniwersytetu Gdańskiego.  

Program wydarzenia składał się z wykładu plenarnego, debaty, 36 referatów naukowych w 8 sesjach tematycznych, 4 sesji sieciowania, prezentacji 8 straganów dydaktycznych i prawie 20 posterów na forum dobrych praktyk.

Oprócz inspirujących wystąpień był także czas na wymianę doświadczeń oraz tworzenie sieci podmiotów dbających o doskonalenie w dydaktyce.