Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Doskonałość dydaktyczna uczelni

Celem projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki “Doskonałość dydaktyczna uczelni” jest wsparcie zmian organizacyjnych i podnoszenie jakości kształcenia oraz doskonalenie procesów i narzędzi służących zapewnieniu jakości dydaktyki.

Realizowany na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2022/2023 projekt przyczyni się do rozbudowy obecnego systemu zarządzania jakością w dydaktyce, w tym m.in. rozwijania modelu wsparcia jednostek UW w zakresie doskonalenia dydaktycznego, organizacji dydaktyki oraz podnoszenia jakości kształcenia.

Grupa docelowa:  nauczyciele akademiccy oraz kadra zarządzająca i administracyjna wspierająca proces dydaktyczny.

Zakres działań

  • Utworzenie bazy dobrych praktyk w zakresie doskonalenia jakości kształcenia, w tym innowacji dydaktycznych, oraz ich upowszechnianie. Pozyskiwanie informacji na temat dobrych praktyk z innych uczelni (krajowych i zagranicznych) na podst. dostępnych źródeł oraz podczas wizyt studyjnych.
  • Utworzenie Punktu Doradztwa ds. Jakości Kształcenia oraz rozwój katalogu usług wspierających jednostki dydaktyczne:
    – przygotowanie do akredytacji zewnętrznych
    – przygotowanie i wdrożenie systemów zapewniania jakości kształcenia na kierunkach studiów
    – rozwój upowszechniania kultury doskonalenia dydaktycznego w jednostkach
    – budowanie kultury współpracy z interesariuszami zewnętrznymi
  • Utworzenie Platformy Współpracy Dziekanatów UW, będącej odpowiedzią na potrzeby wsparcia kadry administracyjnej zajmującej się obsługą toku studiów z uwzględnieniem specyfiki potrzeb szkoleniowych i konsultacyjnych osób zarządzających sekcjami studenckimi. Planowane jest:
    – przygotowanie, aktualizowanie i upowszechnianie bazy wiedzy
    – diagnoza potrzeb szkoleniowych
    – przeprowadzenie cyklu szkoleń
    – utworzenie kanałów komunikacji i grupy samopomocowej.
  • Wprowadzenie i testowanie nowych form ewaluacji kształcenia – poszerzenie dotychczasowego modelu:
    – opracowanie i przetestowanie nowego narzędzia do studenckiej oceny zajęć dydaktycznych
  • Organizacja warsztatów i seminariów doskonalących dla kadry zarządzającej dydaktyką, nauczycieli akademickich oraz osób odpowiedzialnych za organizację dydaktyki w zakresie budowania kultury ewaluacyjnej i współpracy z otoczeniem zewnętrznym, w tym:
    – wykorzystanie systemu ewaluacji zajęć dydaktycznych do doskonalenia jakości kształcenia
    – wykorzystanie systemu ELA (system monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) przy kształtowaniu zawodowych decyzji studentów wchodzących na rynek pracy
    – współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w zakresie doskonalenia programów studiów i procesu kształcenia.

 

Wszystkie realizowane działania będą monitorowane i poddane ewaluacji wewnętrznej, uwzgledniającej kryteria trafności, skuteczności i użyteczności.

  • Dofinansowanie ze środków budżetu państwa: 111 883,97 zł
  • Dofinansowanie z UE: 599 846,03 zł

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWR. 03.04.00-00-P023/21).

Kontakt: doskonalosc_uczelni@uw.edu.pl