Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

PROGRAMY/PROJEKTY

  • PROGRAM UNIWERSYTET WARSZAWSKI DLA UKRAINY / ВАРШАВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ДЛЯ УКРАЇНИ

„Uniwersytet Warszawski dla Ukrainy” (komponent projektu Trzecia Misja Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego) to program, który ma na celu wsparcie uchodźców z Ukrainy przybyłych do Polski po 24 lutego 2022 roku. Ma charakter interdyscyplinarny i skupia aż 19 różnych działań, realizowanych przez pracowników z 21 jednostek UW. Jego kierownikiem jest dr Agnieszka Różycka z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, odpowiedzialna również za pozyskanie programu.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  • PROGRAM “SOLIDARNI Z UKRAINĄ” (1 lipca – 30 września 2022 r.) finansowany ze środków Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej 
  • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej przyznała Uniwersytetowi Warszawskiemu 350 tys. zł na stypendia dla studentów i doktorantów z Ukrainy. To efekt pozytywnie zaopiniowanego wniosku uczelni w programie „Solidarni z Ukrainą”.
  • Jeden z jego modułów był skierowany do osób, które są studentami w Ukrainie w roku akademickim 2021/2022, przekroczyły granicę Polski nie wcześniej niż 24 lutego 2022 roku i zamierzały kontynuować studia na Uniwersytecie Warszawskim.
  • Wszyscy uczestnicy zostali zwolnieni z opłat za kształcenie oraz otrzymali stypendium w wysokości 1500 zł miesięcznie.

CELE KURSU

    • nauka języka polskiego z naciskiem na komunikację oraz słownictwo przydatne podczas studiów;
    • nauka języka angielskiego;
    • przygotowanie do studiów na Uniwersytecie Warszawskim poprzez zaznajomienie ze strukturą, zasadami oraz możliwościami, jakie daje Uniwersytet;
    • adaptacja do nowych warunków;
    • wyposażenie w podstawową wiedzę na temat polskiej kultury oraz komunikacji w  środowisku wielokulturowym;
    • wzmocnienie kompetencji osobistych i społecznych oraz cyfrowych, w tym m.in. umiejętności radzenia sobie ze stresem, odporności psychicznej, zarządzania czasem i organizacji pracy własnej, pracy w zespole, technik uczenia się, obsługi systemów informatycznych istotnych w procesie kształcenia.