RD – publikacja uchwał
Rodzaje uchwał rad dydaktycznych
Rodzaj uchwały | Charakter uchwały | Sposób dokumentowania | |
Uchwały podlegające publikacji w Dzienniku UW
|
Normatywny – uchwały regulujące zasady obowiązujące ogół studentów i kadrę dydaktyczną | Publikacja w Dzienniku UW (z podziałem na kierunki studiów) | |
Uchwały niepodlegające publikacji w Dzienniku UW | Uchwały, które są spisane w osobnym dokumencie z nadanym numerem uchwały | Brak charakteru normatywnego – mają formę propozycji wymagającej zatwierdzenia przez inny organ, np. Senat UW | Spisane, z nadanym numerem uchwały, ale niepublikowane w Dzienniku UW, mogą być przekazywane dalej (np. wraz z wnioskiem o zmiany w programie studiów), przechowywane w dokumentacji rady dydaktycznej |
Uchwały odnotowywane wyłącznie w protokole | Sprawy organizacyjne lub indywidualne | Tylko wpis w protokole z posiedzenia, przechowywanego w dokumentacji rady dydaktycznej |
Jakie uchwały podlegają publikacji w Dzienniku UW?
W Dzienniku publikowane są uchwały rad dydaktycznych o charakterze normatywnym, które:
- regulują zasady studiowania na danym kierunku studiów,
- dotyczą ogółu studentów danego kierunku,
- wchodzą w życie z datą wskazaną w uchwale i są obowiązujące dla studentów i kadry dydaktycznej.
Przykłady:
- koncepcja kształcenia na kierunku studiów,
- zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych,
- zasady przeprowadzania egzaminów, w tym w terminie przed główną sesją egzaminacyjną,
- szczegółowe zasady procesu dyplomowania,
- maksymalna liczba przedmiotów równoważnych (ECTS),
- wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia.
Uchwały są publikowane z podziałem na kierunki studiów.
Jak przekazać uchwałę do publikacji?
Uchwały należy przekazać drogą elektroniczną do Biura Innowacji Dydaktycznych:
- w dwóch wersjach:
– w formie edytowalnej (.doc),
– podpisane przez przewodniczącego rady dydaktycznej,
- z zachowaniem właściwego formatowania i numeracji (numeracja dotyczy tylko spisanych uchwał).
Adres e-mail: uchwaly.rd@uw.edu.pl
Uchwały są publikowane przez Biuro Innowacji Dydaktycznych w Dzienniku UW: https://dokumenty.uw.edu.pl/dziennik/DRD/
Jakie uchwały nie podlegają publikacji w Dzienniku?
- Uchwały, które są spisane w osobnym dokumencie z nadanym numerem uchwały, ale nie mają charakteru normatywnego (tj. stanowią propozycję, która wymaga wprowadzenia przez inny podmiot np. Senat lub Rektora).
Przykłady:
- propozycje zmian w programie studiów,
- propozycje zasad rekrutacji,
- propozycje opłat za usługi edukacyjne,
- wnioski o utworzenie nowego kierunku.
– Uchwały, które są odnotowywane wyłącznie w protokole (regulujące kwestie dotyczące np.: spraw organizacyjnych, indywidualnych spraw pracowników lub studentów).
Przykłady:
- wybór przewodniczącego, wiceprzewodniczącego lub sekretarza,
- wybór członków komisji rady,
- ustalenie harmonogramu posiedzeń,
- indywidualne sprawy studentów lub pracowników (np. zgody na kierowanie pracą dyplomową przez osobę spoza UW).
Wzory uchwał i wskazówki dotyczące ich formatowania dostępne są na stronie Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia.
Wzór uchwały rady dydaktycznej oraz wzór formatowania uchwały dostępne są pod adresem: https://urk.uw.edu.pl/pobrania/
Rady Dydaktyczne działają na podstawie następujących aktów prawnych:
Statut UW – § 68–69
https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4934/M.2019.190.U.443.pdf
Regulamin Studiów UW – § 5, § 15 ust. 3., § 35 ust. 3. –4., § 46 ust. 2. i 4.
https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4930/M.2019.186.U.441.pdf
– Zarządzenie nr 163 Rektora UW z 8 listopada 2019 r. w sprawie systemu zapewniania jakości kształcenia
https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5111/M.2019.357.Zarz.163.pdf
– Zarządzenie nr 169 Rektora UW z 12 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia rad dydaktycznych wraz z późniejszymi zmianami
https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Uchwa%C5%82a.aspx?ID=5121
– Uchwała nr 2 URK z 27 stycznia 2020 r. w sprawie zasad działania rad dydaktycznych
https://dokumenty.uw.edu.pl/dziennik/DURK/Lists/Dziennik/Attachments/2/DURK.2020.2.UURK.2.pdf