Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

RD – publikacja uchwał

Rodzaje uchwał rad dydaktycznych

Rodzaj uchwały Charakter uchwały Sposób dokumentowania

Uchwały podlegające publikacji w Dzienniku UW

 

Normatywny – uchwały regulujące zasady obowiązujące ogół studentów i kadrę dydaktyczną Publikacja w Dzienniku UW               (z podziałem na kierunki studiów)
Uchwały niepodlegające publikacji w Dzienniku UW Uchwały, które są spisane w osobnym dokumencie z nadanym numerem uchwały Brak charakteru normatywnego – mają formę propozycji wymagającej zatwierdzenia przez inny organ, np. Senat UW Spisane, z nadanym numerem uchwały, ale niepublikowane w Dzienniku UW, mogą być przekazywane dalej (np. wraz z wnioskiem o zmiany w programie studiów), przechowywane w dokumentacji rady dydaktycznej
Uchwały odnotowywane wyłącznie w protokole Sprawy organizacyjne lub indywidualne Tylko wpis w protokole z posiedzenia,  przechowywanego w dokumentacji rady dydaktycznej

 

Jakie uchwały podlegają publikacji w Dzienniku UW?

W Dzienniku publikowane są uchwały rad dydaktycznych o charakterze normatywnym, które:

  • regulują zasady studiowania na danym kierunku studiów,
  • dotyczą ogółu studentów danego kierunku,
  • wchodzą w życie z datą wskazaną w uchwale i są obowiązujące dla studentów i kadry dydaktycznej.

Przykłady:

  • koncepcja kształcenia na kierunku studiów,
  • zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych,
  • zasady przeprowadzania egzaminów, w tym w terminie przed główną sesją egzaminacyjną,
  • szczegółowe zasady procesu dyplomowania,
  • maksymalna liczba przedmiotów równoważnych (ECTS),
  • wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia.

Uchwały są publikowane z podziałem na kierunki studiów.

Jak przekazać uchwałę do publikacji?

Uchwały należy przekazać drogą elektroniczną do Biura Innowacji Dydaktycznych:

  • w dwóch wersjach:

– w formie edytowalnej (.doc),

– podpisane przez przewodniczącego rady dydaktycznej,

  • z zachowaniem właściwego formatowania i numeracji (numeracja dotyczy tylko spisanych uchwał).

Adres e-mail: uchwaly.rd@uw.edu.pl

Uchwały są publikowane przez Biuro Innowacji Dydaktycznych w Dzienniku UW: https://dokumenty.uw.edu.pl/dziennik/DRD/

Jakie uchwały nie podlegają publikacji w Dzienniku?

  • Uchwały, które są spisane w osobnym dokumencie z nadanym numerem uchwały, ale nie mają charakteru normatywnego (tj. stanowią propozycję, która wymaga wprowadzenia przez inny podmiot np. Senat lub Rektora).

Przykłady:

  • propozycje zmian w programie studiów,
  • propozycje zasad rekrutacji,
  • propozycje opłat za usługi edukacyjne,
  • wnioski o utworzenie nowego kierunku.

– Uchwały, które są odnotowywane wyłącznie w protokole (regulujące kwestie dotyczące np.: spraw organizacyjnych, indywidualnych spraw pracowników lub studentów).

Przykłady:

  • wybór przewodniczącego, wiceprzewodniczącego lub sekretarza,
  • wybór członków komisji rady,
  • ustalenie harmonogramu posiedzeń,
  • indywidualne sprawy studentów lub pracowników (np. zgody na kierowanie pracą dyplomową przez osobę spoza UW).
WZORY DOKUMENTÓW

Wzory uchwał i wskazówki dotyczące ich formatowania dostępne są na stronie Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia.

Wzór uchwały rady dydaktycznej oraz wzór formatowania uchwały dostępne są pod adresem: https://urk.uw.edu.pl/pobrania/

PODSTAWY PRAWNE

Rady Dydaktyczne działają na podstawie następujących aktów prawnych:

Statut UW – § 68–69

https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4934/M.2019.190.U.443.pdf

Regulamin Studiów UW – § 5, § 15 ust. 3., § 35 ust. 3. –4., § 46 ust. 2. i 4.

https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/4930/M.2019.186.U.441.pdf

– Zarządzenie nr 163 Rektora UW z 8 listopada 2019 r. w sprawie systemu zapewniania jakości kształcenia

https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5111/M.2019.357.Zarz.163.pdf

– Zarządzenie nr 169 Rektora UW z 12 listopada 2019 r. w sprawie utworzenia rad dydaktycznych wraz z późniejszymi zmianami

https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Uchwa%C5%82a.aspx?ID=5121

– Uchwała nr 2 URK z 27 stycznia 2020 r. w sprawie zasad działania rad dydaktycznych

https://dokumenty.uw.edu.pl/dziennik/DURK/Lists/Dziennik/Attachments/2/DURK.2020.2.UURK.2.pdf