Podsumowanie projektu „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni”
30 września zakończyła się realizacja projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja i Rozwój. Do realizacji projektu zaproszono ekspertów reprezentujących rożne dziedziny i dyscypliny nauki, nauczycieli akademickich o zróżnicowanym doświadczeniu dydaktycznym oraz przedstawicieli kadry zarządzającej z doświadczeniem w zakresie zarządzania jednostkami dydaktycznymi.
Zrealizowany projekt przyczynił się do rozwinięcia i wzmocnienia systemu zarządzania jakością w zakresie dydaktyki, przede wszystkim poprzez systemowe wsparcie dla kadry zarządzającej dydaktyką i nauczycieli akademickich. System zarządzania jakością kształcenia został wzmocniony między innymi poprzez utworzony w strukturze Biura Innowacji Dydaktycznych Punkt Doradztwa ds. Jakości Kształcenia, pełniący funkcję konsultacyjną i doradczą.
Na udoskonalenie systemu miało wpływ powstanie bazy dobrych praktyk, w tym innowacji dydaktycznych. Obecnie trwają pracę nad udostępnieniem bazy społeczności uniwersyteckiej.
Działania realizowane w projekcie miały także duże znaczenie dla doskonalenia procesu dydaktycznego. Obejmowały one zarówno wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli akademickich w zakresie ich kompetencji dydaktycznych, jak i tworzenie i upowszechnianie nowych narzędzi wspierających doskonalenie procesu kształcenia.
W ramach projektu zapewniono również wsparcie dla osób administrujących dydaktyką uczelni i obsługą studentów. Utworzono Platformę Współpracy Dziekanatów, która jest kompleksowym źródłem wiedzy, gromadzi między innymi materiały związane z dydaktyką. Twórcy Platformy mają nadzieję, że stanie się ona w przyszłości forum wymiany wiedzy i doświadczeń dla osób pracujących w dziekanatach i sekcjach studenckich Uniwersytetu Warszawskiego.
Aktywnościami o charakterze szkoleniowym (łącznie 165 godzin dydaktycznych) objęto 377 osób – nauczycieli akademickich i kadrę administracyjną, zaś liczba udziału we wsparciach wyniosła 696 (wielu pracowników wzięło udział w więcej niż jednym szkoleniu).